Blog

 

 

20.08.2018

 

Compania care a testat saptamana de lucru de 4 zile anunta rezultatele. CEO-ul spune ca i-au fost depasite toate asteptarile

 

Compania neozeelandeza care a atras atentia presei internationale la inceputul anului dupa ce a anuntat ca va testa saptamana de lucru de patru zile declara experimentul de doua luni un succes si ia in considerare permanentizarea programului scurt.

Conform rezultatelor anuntate recent de Perpetual Guardian, o companie care se ocupa cu administrarea testamentelor si a proprietatilor, angajatii au devenit mai productivi, echilibrul munca - viata personala al acestora s-a imbunatatit, iar nivelul de stres a scazut. Oamenii s-au intors la munca mai plini de energie dupa cele trei zile libere.

La experimentul derulat in perioada martie-aprilie 2018 de cercetatori din afara companiei au participat peste 240 de angajati, care au continuat sa fie platiti pentru 40 de ore pe saptamana, si nu pentru 32, cat au lucrat efectiv, in tot acest timp.

CEO-ul si fondatorul Perpetual Guardian, Andrew Barnes, a precizat ca a incercat prin aceasta masura sa le ofere angajatilor sai posibilitatea de a atinge un echilibru mai bun intre viata privata si cariera, concentrandu-se asupra activitatilor de serviciu atunci cand sunt la birou si ocupandu-se de chestiuni personale in timpul liber.

"A fost doar o teorie, ceva ce m-am gandit sa incerc, pentru ca am vrut sa creez un mediu mai bun pentru compania mea", a spus Barnes pentru CNN, adaugand ca raspunsul angajatilor i-a depasit "cele mai indraznete vise".

Daca in noiembrie anul trecut doar 54% dintre angajatii sai afirmau ca sunt capabili sa balanseze in mod eficient timpul petrecut la serviciu cu cel liber, procentul a urcat la 78 dupa experiment. In acelasi timp, nivelul de stres a scazut cu aproximativ 7%, iar echipa a demonstrat o mai mare implicare.

Potrivit lui Jarrod Haar de la Universitatea de Tehnologie din Auckland, unul dintre cercetatorii implicati in experiment, angajatii au fost mai energici atunci cand au revenit la birou.

"Supervizorii au spus ca oamenii au fost mai creativi, prezenta a fost mai buna, au venit la timp si nu au plecat mai devreme sau au luat pauze lungi", a adaugat Haar, care precizeaza ca rezultatele profesionale au fost aceleasi ca atunci cand lucrau cinci zile, potrivit New York Times.

Angajatii au devenit mai productivi in conditiile in care au petrecut mai putin timp pe retelele sociale si cu alte activitati fara legatura cu munca lor. Oamenii au explicat ca aceasta schimbare i-a motivat sa gaseasca metode noi pentru a fi mai productivi. De exemplu, sedintele au fost reduse de la doua ore la 30 de minute si angajatii au apelat la o forma de semnalizare a faptului ca nu vor sa fie intrerupti.

In opinia lui Barnes, rezultatele experimentului arata in primul rand ca, atunci cand angajeaza, companiile ar trebui sa negocieze sarcini de lucru, si nu orele petrecute in birou: "Altfel, este ca si cum ai spune: Sunt prea lenes sa imi dau seama ce vreau de la tine, asa ca o sa te platesc doar pentru a te prezenta la serviciu".

CEO-ul a recomandat board-ului companiei ca saptamana de lucru de patru zile sa devina permanenta si sustine ca ideea ar putea fi preluata de angajatori din intreaga lume.

"Ce se intampla cand ai o forta de munca motivata, energica, stimulata si loiala? Eu am statistici care arata ca personalul meu este extrem de mandru de compania pentru care lucreaza, deoarece ii pasa", a sustinut Barnes.

La randul sau, ministrul neozeelandez pentru relatii de munca, Iain Lees-Galloway, a declarat ca multi oameni lucreaza prea multe ore si ca este "minunat sa vada o companie care a gasit o cale mai buna".

"Aplaud acest exemplu de a munci mai inteligent si incurajez mai multe companii sa il adopte", a spus ministrul.

Eficienta programului traditional de lucru de opt ore pe zi, cinci zile pe saptamana, a fost pusa sub semnul intrebarii si de alte companii si institutii.

In Suedia, de exemplu, a fost introdusa local, pe o perioada limitata, ziua de munca de sase ore, pentru a putea fi urmarite efectele unui program mai scurt asupra angajatilor si productivitatii.

De asemenea, Amazon a testat saptamana de lucru de 30 de ore, insa cu o reducere de 25% a salariilor.

Logica unei astfel de schimbari este sustinuta de stiinta. Psihologul Anders Ericsson crede ca oamenii nu pot lucra intr-o stare de deplina concentrare mai mult de patru sau cinci ore o data.

"Daca ii fortezi dincolo de intervalul in care se pot concentra la maximum cu adevarat, vei favoriza cel mai probabil formarea unor obiceiuri proaste in randul lor", a precizat Ericsson pentru Business Insider.

 

15.08.2018

 

Cum sa te angajezi repede cand te muti in alta tara

Te-ai gandit sa te muti in alt oras sau chiar in alta tara, insa fara sa ai un job stabilit dinainte? Asta poate fi o situatie destul de intimidanta pentru multi dintre noi, mai ales daca nu avem economii sau venituri pasive care sa ne sustina traiul pana ne gasim jobul ideal.

Mai jos ai cateva sfaturi despre ce trebuie sa faci inainte de a te muta in alta tara, astfel incat sa iti cresti sansele sa te angajezi rapid:

1.Nu astepta pana te muti. Procesul de cautare a unui job trebuie sa inceapa imediat ce ai luat decizia de a te muta. Foloseste site-urile de joburi pentru a vedea ofertele de locuri de munca si a-ti face o idee despre ce se cauta, ce nevoi si asteptari au angajatorii.

2. Creeaza-ti un CV impecabil si incepe sa aplici. Puneti la punct CV-ul si incepe sa aplici, chiar daca nu te-ai mutat insa. Procesul de recutare si selectie dureaza in mod normal cateva saptamani, deci poti aplica linistit.


3. Inscrie-te sa primesti alerte pe e-mail. Majoritatea site-urilor iti permit sa setezi alerte pentru joburi care te intereseaza, folosind diverse criterii gen locatie, salariu, pregatire.

4. Fi pregatit sa te duci la interviu. Chiar daca nu te-ai mutat inca, insa ai primit o invitatie pentru un interviu de angajare, nu sta pe ganduri si spune da. Majoritatea oraselor mari au conexiuni excelente de transport, deci nu este o problema sa te duci.

5. Propune un interviu initial pe Skype. Daca deplasarea fizica pentru un prim interviu nu este posibila, accepta o discutie pe Skype. Majoriatea companiilor vor intelege si vor accepta aceasta metoda de a te cunoaste.

6. Informeaza-te despre cultura de munca locala. Afla care sunt cutumele locale, ce asteptari au angajatorii de la tine, ce tinuta este acceptata. Cred ca oricine intelege diferenta intre a lucra pentru o banca in Japonia sau pentru un start up de tehnologie la Londra.

7. Cautati conexiuni in orasul respectiv. Daca ai prieteni sau cunostinte in orasul sau tara in care vrei sa te muti, anunta-i din timp si cere-le recomandari si sugestii. Acestia iti pot recomanda companii despre care stiu ca angajeaza, te pot recomanda proprietarilor de afaceri. De asemenea ei va pot ajuta si in gasirea unui apartament de inchiriat, sau pentru intocmirea actelor de munca si sedere.

8. Lucru de acasa. Daca aveti un job care se preteaza pentru munca de acasa, si pe care nu vreti sa-l pierdeti, discutati cu angajatorul daca este de acord sa lucrati de acasa in conditiile relocarii intr-o alta tara.

9. Transferul. Daca lucrati pentru o companie mare puteti investiga daca are o filiala in noul oras, si sa cereti sa fiti transferat acolo. De asemenea poate firma intentioneaza sa deschida un birou acolo, deci ati putea fi de mare folos.

10. Locuri de munca temporare. Daca nu reusesti sa gasesti un job cu norma intreaga inainte de a te muta, poti lua in considerare un job temporar, astfel incat sa te poti intretine dar si sa ai timp sa iti cauti ceva mai bun.

Dar cred ca cel mai important lucru este sa gandesti pozitiv si sa ai incredere in tine!

 

07.08.2018

Ar trebui sa iti schimbi comportamentul la serviciu

Ar trebui sa iti schimbi felul cum te porti la serviciu? Felul cum ne purtam poate afecta succesul pe care il avem in viata personala, prin similitudine acelasi lucru se intampla si la locul de munca, deciziile pe care le iei iti pot afecta relatiile pe care le stabilesti in plan profesional.

 

Chiar daca este aceeasi situatie in ambele medii, normele culturale sau regulile pot varia intre ele.
Felul cum decizi sa actionezi la locul de munca este posibil sa fie influentat de un mai multi factori, unii dintre acesti factori pot fi cei stabiliti in codul de conduita al companiei, altii pot exprimati de regulile nescrise. 
Cultura organizationala poate juca un rol foarte important in acesta, ceea ce este considerat ca fiind adecvat intr-o organizatie poate fi in contradictie in alta. 
Culturi apropiate pot de asemenea varia intre departamente, echipe sau indivizi. 
Cultura este posibil sa depinda de: industria in care se lucreaza, natura muncii si de valorile specifice companiei. Ceea ce este adecvat intr-o discutie cu un coleg, se poate schimba atunci cand partenerul de conversatie este altul, cu care ai alta relatie profesionala. 
Sa fii potrivit cu o anumita cultura organizationala necesita cunoasterea propriei persoane si abilitati de observare. Iti poate fi de ajutor in aria profesionala sa petreci timp observand cultura comportamentala care este in locul tau de munca, trebuie sa observi daca sunt norme de comportament organizational in ceea ce priveste imbracamintea sau felul de a comunica, sau daca oamenii se conformeaza normelor sau le aduc in discutie in cadrul sedintelor.

Fii tu insuti, dar respecta normele si conduitele de la job

Daca decizi sa schimbi felul cum te porti poate depinde de interferentele culturale dintre mediul de la serviciu si cel din viata personala. Unii oameni pot lua o decizie de schimbare drastica a comportamentului, altii poate nu simt nevoia de a se schimba foarte mult. 
Daca este o diferenta intre cele doua, comportamentul de la locul de munca si cel din viata privata, trebuie sa te gandesti care sunt beneficiile pe care ti le poate aduce modificarea comportamentului in functie de cultura organizationala. Capacitatea ta de a te adapta la diferite situatii si de a copia modalitatea de abordare a altora te poate ajuta sa stabilesti relatii solide cu clientii sau colegii, aspect care poate deveni important. 
Maniera de a te comporta diferit fata de cultura comportamentala a organizatiei poate avea unele beneficii, trebuie doar analizate cu atentie. 
Trebuie sa iti folosesti judecata, trebuie sa fii flexibil, nu poti aborda atitudinea fie ma iubesc, fie ma urasc, daca comportametul tau are nevoie de o schimbare, trebuie sa o faci, dar pana la punctul de a te simti bine cand vii la serviciu, trebuie sa gasesti variante de a te manifesta moderat.
Sa fii diferit uneori este un lucru bun, atata timp cat prin felul tau de a aduce ceva pozitiv in cadrul companiei, daca esti o persoana vesela intr-un colectiv de posaci si reusesti sa aduci zambetul pe fetele colegilor cand intri la ei in birou este foarte bine, pe de alta parte daca esti o persoana negativista si iti prezinti ideile colegilor risti sa fii exclus de la intalnirile intre colegi, de la evenimentele de dupa o zi de birou, sau chiar de la iesirile cu sefii, iesiri care uneori pot sa te ajute foarte mult in a avansa in cadrul companiei.
Sunt norme de comportament din cultura organizationala pe care trebuie sa le respectam fie ca ne place, fie ca nu, sunt stabilite in codul de conduita al companiei si trebuiesc respectate de toti angajatii.

 

 

04.08.2018

 

5 carti bune pentru o cariera profesionala de succes

 

Oricine isi doreste o cariera de succes stie ca este esential sa invete, sa fie informat si tot timpul la curent cu noile tendinte in domeniul in care activeaza. Totusi, pe langa cunostintele tehnice, unele abilitati sunt universal valabile si utile oricarui business sau job. De exemplu bunele abilitati de comunicare sunt primele care iti deschid oportunitati de avansare, apoi, ceva cunostinte despre vanzari si marketing te vor ajuta sa castigi mai usor increderea clientilor si a partenerilor de business, sau de ce nu, chiar a angajatorilor.

O alta abilitate specifica fiecarui profesionist, este aceea de a-si gestiona eficient timpul si capacitatea de a-si indeplini obiectivele. Toate aceste abilitati poti fi desvoltate prin cursuri de dezvoltare profesionala, atat cursuri online cat si cursuri de 2-3 zile, organizate in sala, alaturi de mai multi participanti.

Insa o abilitate noua nu se dobandeste atat de usor, deci recomand sa cititi frecvent carti bune care sa va imbogateasca nivelul de cunoastinte.

5 carti bune pentru o cariera profesionala de succes:

Managementul timpului tau – Rita Emmett

Managementul timpului tau – ghid de gestionare a stresului pentru cei coplesiti de probleme si responsabilitati. Cartea de fata iti ofera strategii, tehnici, sugestii si idei pentru a scapa de stress si de simptomele care il insotesc. Cu putina chibzuinta – si cateva schimbari- poti invata cum sa continui sa muncesti, eficient si productiv, dar fara sa te stresezi si sa-ti ramana si timp pentru activitati care iti plac cu adevarat. Cand incepi sa-ti acorzi grija de sine, recompense si apreciere, vei fi uimit sa constati ca iti regasesti cheful de viata, entuziasmul si energia. Aceasta carte iti va arata cum sa atingi acel echilibru.

Tehnici de a vinde – Dale Carnegie

Cartea este primul curs al Dale Carnegie & Associates publicat in limba romana – un indrumar eficient, structurat logic, ce se dovedeste benefic atat pentru cei care vand, cat si pentru cei care cumpara.
El cuprinde rezultatele unor ani intregi de cercetari si experienta ai unora dintre cei mai mari specialisti americani in vanzari. Cartea este o investitie necesara, la indemana oricarui om ce asaza profesionalismul pe primul plan. Tehnicile si recomandarile din aceasta carte vizeaza fiecare etapa a procesului de vanzare in parte, de la ident ificarea clientilor potentiali pana la livrarea produsului. Aplicarea lor va poate aduce avantaje serioase in fata competitorilor.

Toti comunicam, dar putini stabilim si relatii – John C. Maxwell

Te-ai intrebat vreodata de ce unii par sa avanseze in cariera, in timp ce tu esti, la prima vedere, blocat? De ce nimeni nu pare convins ca ideea ta mareata va functiona? Din ce motiv parca nimeni nu ia in seama ceea ce spui? John C. Maxwell, expert recunoscut la nivel mondial pe probleme de leadership, ne spune ca, daca vrem sa avem succes, trebuie sa invatam cum sa stabilim relatii cu ceilalti. Desi se pare ca unii s-au nascut cu aceasta abilitate, realitatea este ca oricine poate invata cum sa faca din orice conversatie o oportunitate de a stabili o relatie puternica.

Inteligenta emotionala in leadership – Daniel Goleman

Cum ar arata viata noastra, daca institutiile in care lucram ar fi con-duse de lideri care ne inspira? Cum ar fi scolile in care invata copiii nostri, daca profesorii ar pune accent pe dezvoltarea inteligentei emotionale? si ce s-ar intampla, daca ne-am folosi cu inteligenta emotiile in familie si in comunitate?
In paginile cartii de fata se regasesc experientele multor lideri cu o inteligenta emotionala deosebita. Din cercetarea acestor cazuri, au iesit la iveala raspunsuri la intrebari vitale privind conducerea bazata pe inte-ligenta emotionala. De exemplu, ce resurse le sunt necesare liderilor, pentru a fi eficienti? De unde isi trage forta launtrica un lider? Cum ii inspira pe cei din jur? Cum creeaza un climat favorabil inventivitatii, performantei si relatiilor interumane?

De la bine la excelent – Zig Ziglar

Prin povestile inspirate din realitate pe care le impartaseste Ziglar cititorilor sai, pornind de la experienta sa indelungata ca autor de carti motivationale, orator si om de afaceri de talie mondiala, vei afla cum au izbutit alti oameni sa treaca peste propriile temeri si esecuri, ajungand sa duca o viata de calitate, asa cum, de altfel, isi doreste si merita fiecare persoana in parte. Acestea nu sunt simple intamplari, ci experiente de viata pline de talc, din care poti afla: care sunt cei trei piloni pe care sa-ti intemeiezi o viata excelenta; aspecte si situatii care sa te motiveze in permanenta; cum sa-ti intocmesti un plan bun prin care sa-ti implinesti vocatia; care sunt piedicile pe care le intampina, in general, oamenii buni, tinandu-i departe de nivelul optim de productivitate si implinire personala; cum sa-ti cultivi obiceiuri excelente care-ti pot dezvalui, in timp, un nou orizont al succesului.

Asadar, cititi, invatati si investiti in voi! Cu cat esti mai bine pregatit, cu atat mai usor iti vei atinge obiectivele.

Pe tine ce carti te-au ajutat in cariera?2.08.2018

Succesul in cariera - 7 sfaturi pentru a reusi garantat

O cariera de succes inseamna o multime de beneficii si oportunitati. Iti asigura un bun statut social, un venit generos care implica imbunatatirea calitatiii vietii. Succesul in cariera poate oferi sentimentul de securitate si realizare.

Astazi traim intr-un mediu puternic competitiv, cand avansarea in cariera este mai importanta ca oricand. Dezvoltarea carierei si recunoasterea sunt pe lista oricarui profesionist.

Daca vrei sa ajungi cat mai sus in cariera ta, este importanta si dorinta. Odata setarea mentala potrivita, vei incepe sa urci pe scara profesionala.

Afla 7 sfaturi utile din randurile de mai jos.

1. Identifica-ti obiectivele

Inainte de a porni la atac este important sa te cunosti. Din pacate sunt multe persoane care fac ceea ce nu le place, iar pentru a evita acest lucru este bine sa identifici care sunt cele mai mari dorinte ale tale.

Incepe apoi sa mergi cu analiza mai adanc si sa faci o legatura intre dorinte si obiective. Este un proces important pentru o cariera de succes.

2. Construieste-ti brandul personal

Brandingul personal sau personal branding este foarte important in zilele noastre. Este imaginea pe care ti-o creezi in industria in care activezi.

Sunt persoane care sunt recunoscute ca profesionisti, ca fiind cei mai buni intr-o anumita arie, al caror nume este usor recunoscut. Ei pun accent in mod constant pe imbunatatirea brandului personal, iar unii dintre ei apeleaza la servicii specializate.

Si tu poti lucra la brandul tau personal, oferind informatie utila pentru ceilalti (un blog poate fi o idee buna) . Atentia sporita pentru imaginea ta in mediul online este de altfel importanta.

3. Fii constient de punctele tari

A realiza care sunt punctele tale forte este esentiala. A fi constient de ceea ce poti sa faci, de dorintele pe care le ai, dar si de partile slabe, este un lucru benefic in alegerile pe care le vei face. Trebuie sa mergi pe drumul profesional menit sa iti puna in valoare calitatile.

Daca ideea de lucru la birou zi de zi, 9 ore, te intristeaza pe deplin, atunci de ce sa nu optezi pentru un alt tip de job?

4. Ridica mereu standardele

Ridicarea standardelor este un factor in stransa legatura cu succesul in cariera. Persoanele cu standarde ridicate reusesc de cele mai multe ori sa fie peste medie. La cateva luni, acorda-ti timp si reflecta asupra standardelor si valorilor tale.

Este important sa-ti doresti sa te perfectionezi, sa stii ca esti cea mai buna versiune a ta in acest moment.

5. Castiga incredere

Este un sfat important, cu atat mai mult daca ai optat pentru un job nou. Respecta-ti tot timpul termenele, promisiunile facute. Este mare lucru ca cei din jur sa stie ca se pot baza pe munca pe care o faci, ca lucrurile care intra in responsabilitatea ta sunt facute foarte bine.

6. Cere ajutor

Nu-ti fie teama sa ceri ajutor. Nimeni nu stie tot intr-un domeniu sau altul. Indentifica acele persoane cu mai multa experienta care te-ar putea ajuta. Poate fi vorba de fosti colegi, datorita retelelor de socializare este simplu sa iei contact cu ei.

Ia in considerare si un coach, acesta te poate ghida in cariera. Pe langa faptul ca iti ofera suport pentru a avansa, te poate ajuta sa iei un interviu foarte important sau sa gestionezi o situatie problematica la locul de munca.

7. Masoara-ti succesul

Cum definesti succesul? Este suma pe care o castigi la finalul lunii, pozitia pe care o ocupi, feedback-ul pe care l-ai primit de la sef pentru o treaba foarte bine facuta, sentimentul de satisfactie pe care il ai dupa ce ai ajutat un client?

Fiecare dintre noi masoara succesul in mod diferit, pentru cineva poate fi important sa ajunga devreme acasa si sa isi petreaca cat mai mult timp cu familia. Tu decizi ce inseamna succesul pentru tine.

Tu ai definitia ta si nu trebuie sa o adopti pe a altuia. Daca o persoana se simte bine cu orele suplimentare si mai multi bani castigati, pentru tine poate ca nu este un factor de succes.

In concluzie, este important sa pleci de la o autoevaluare sincera, sa ai o atitudine pozitiva, sa iti cunosti punctele tari, sa construiesti un brand personal. Asa cum iti dai seama, succesul vine dintr-un cumul de factori si, foarte important, tu esti personajul principal in gestionarea lor.

01.08.2018

Jobul visurilor noastre

În diverse momente ale vieții noastre visăm să devenim câte ceva: de la astronaut când suntem mici aterizăm cu picioarele pe pământ și ne dăm seama că mai cool ar fi să devenim rockstari. Ne dăm casca cosmică pe-o chitară second hand, iar când de abia am învățat și noi trei melodii, vedem un serial și realizăm că e super fain să fii chirurg.

Jobul visurilor noastre se schimbă cu timpul pentru că și noi ne schimbăm, iar uneori nu putem să anticipăm unde vom ajunge sau ce ne vom dori. Uneori ne va surprinde traseul ales, dar alteori ne va pune față-n față cu mai multe obstacole decât putem să evităm. Ce facem atunci? Tragem pe dreapta, revizuim ruta și alegem un itinerariu care ni se potrivește mai bine: poate un alt salariu, alt domeniu sau alt mediu de lucru. Decizia îți aparține.

A i auzit vestea cea bună? Tocmai am lansat Paylab.ro, primul comparator de salarii din România. La nivel internațional, Paylab funcționează din 2007, iar în prezent este activ în 17 țări din Europa, dar și în Africa (Kenya, Nigeria și pe Coasta de Fildeș). În țara noastră deține cea mai mare bază de date salariale, cu aproape 150.000 de salarii introduse până acum, ceea ce înseamnă că-ți poți compara salariul cu ușurință pentru a afla dacă este mai mic sau mai mare decât media, raport care te va ajuta să-ți negociezi viitoarele măriri sau noi joburi.

„Salariile a fost dintotdeauna un subiect fierbinte, atât pentru angajați, cât și pentru angajatori. Cu atât mai fierbinți cu cât vizează unul dintre cele mai mari tabuuri organizaționale – cât câștigăm comparativ cu colegii sau cu alți specialiști din industrie. Mai mult decât atât, mulți candidați se confruntă cu o dilemă reală atunci când se prezintă la un interviu de angajare, pentru că nu știu care ar fi salariul «corect» pentru o anumită poziție și au nevoie de un instrument care să le arate care este dinamica pieței”, a explicat Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Paylab tocmai asta face – ia salariul real al utilizatorului și o serie de indicatori relevanți pentru un calcul actualizat și oferă o poziționare reală în termeni de venituri față de alți specialiști cu pregătire și experiență similare, din aceeași industrie și același județ.

„Odată cu introducerea Paylab în România, facem primul pas către o mult așteptată transparentizare a politicilor salariale din companii”, a adăugatBogdan Badea.

Practic, pentru utilizatori este singurul instrument prin care pot afla rapid și transparent dacă salariul pe care îl au se apropie de media pieței, care este fluctuația față de această medie, cum își pot negocia salariile și cum arată, în general, piața salariilor pentru poziția și domeniul în care activează.

Sunt oferite, de asemenea, date comparative și pentru țările din regiune, astfel încât cei care completează chestionarul își pot face o imagine despre cât ar putea câștiga dacă ar lucra în altă țară.

 

Cum funcționează Paylab.ro?

Criteriile luate în calcul pentru realizarea statisticilor comparative sunt: salariul net lunar, funcția, industria, nivelul de experiență a candidatului, studiile, vârsta, sexul, orașul de reședință, pachetul de beneficii non-financiare primit, dimensiunea companiei sau tipul de acționariat.

Comparatorul funcționează pe baza datelor introduse de utilizatori, iar acestea au o vechime de maximum 12 luni. Odată depășit acest termen, toate datele sunt automat șterse, iar sistemul le folosește pe cele introduse în urmă cu mai puțin de un an.

„În acest fel, calculele salariale vor avea în permanență un caracter actual și vor reflecta cu acuratețe mișcările din fiecare domeniu de activitate. Foarte important, de asemenea, este faptul că toate datele introduse sunt confidențiale”, a adăugat Bogdan Badea.

Paylab.ro oferă informații pentru aproape 800 de funcții și poziții, din toate sectoarele private, precum și din instituțiile de stat. Totodată, platforma include articole și recomandări pe subiecte precum negocierea salariului, statistici salariale, informații despre cele mai bine plătite abilități ale candidaților sau cum să afli ce salariu poți cere, înainte de a merge la un interviu de angajare. Paylab poate fi accesat pe www.paylab.ro sau din aplicația mobilă disponibilă în Google Play și App Store.

 

 

31.07.2018

A fost lansata platforma web bilingva MOWE UP pentru mobilitatea fortei de munca

 

In cadrul proiectului "Promovarea mobilitatii fortei de munca in randul angajatilor si persoanelor inactive" finantare prin programul INTEREG V-A Romania - Bulgaria 2014-2020, coordonator de proiect - Camera de Comert si Industrie din Dobrici, parteneri - Institutul European pentru turism cultural EUREKA din Dobrici si Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura din Constanta, a fost organizat in data de 28 iunie 2018, in orasul Ruse, evenimentul pentru lansarea platformei web MOWE UP - www.moveup.eu.MOWEUP


Platforma este un instrument inovator care va ajuta locuitorii din regiunea transfrontaliera Romania - Bulgaria sa-si aleaga sau sa isi schimbe cariera profesionala, punand la dispozitie informatii utile si materiale video care au legatura cu ocuparea fortei de munca si mobilitatea acesteia.

Scopul, continutul si functionalitatea platformei au fost prezentate de societatea bulgara care a realizat platforma "NEO MEDIA".

Platforma este bilingva cu versiuni pentru calculatoare PC, tablete si telefoane smart.

In cadrul evenimentului au fost prezentate de catre subcontractantii principalele materiale realizate, dupa cum urmeaza:


Accesul la toate materialele realizate este gratuit si este posibil numai dupa inregistrarea utilizatorului in platforma. Inregistrarea este necesara numai in scopuri statistice pentru a atinge indicatorii proiectului si nu are caracter public.

La eveniment au participat 72 de persoane din Bulgaria si 39 din Romania.

Participantii au fost reprezentanti ai universitatilor, camerelor de comert, reteaua "Enterprise Europe Network", centrelor regionale de afaceri si de inovare, partenerii economici si sociali, cum ar fi birourile de ocupare a fortei de munca, centrele de dezvoltare a carierei, firmele de consiliere profesionala, consilierii pedagogici si psihologii scolari, centrele de invatamant profesional, reprezentantii grupurile tinta indirecte, autoritatile regionale si locale.

Informatii suplimentare se pot obtinute de la reprezentantul fiecarui partener al proiectului.

 

30.07.2018

Cati bani primesc de la stat firmele care angajeaza someri, persoane cu handicap sau tineri absolventi

 

Ordonanta de urgenta care prevede majorarea subventiilor pentru angajarea de someri, persoane cu handicap sau tineri absolventi a fost publicata in Monitorul Oficial, astfel ca a intrat in vigoare.

Potrivit actului normativ, somerii inregistrati la agentiile pentru ocuparea fortei de munca de cel putin 30 de zile, care nu beneficiaza de indemnizatie de somaj, in situatia in care se angajeaza cu norma intreaga, pentru o perioada mai mare de 3 luni, ulterior datei inregistrarii la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, beneficiaza de o prima de activare in valoare de 1.000 lei, neimpozabila.

Prima de activare se acorda in doua transe, astfel:


Angajatorii care incadreaza in munca, pe durata nedeterminata, absolventi ai unor institutii de invatamant primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare absolvent incadrat, o suma in cuantum de 2.250 lei.

Angajatorii care incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, someri in varsta de peste 45 de ani, someri care sunt parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, someri de lunga durata sau tineri NEET (cei cu varste de 16-24 de ani, care nu sunt incadrati in nicio forma de invatamant si nici nu au serviciu) primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceste categorii, o suma in cuantum de 2.250 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca sau de serviciu cel putin 18 luni.

Angajatorii care incadreaza in munca, potrivit legii, someri care, in termen de 5 ani de la data angajarii, indeplinesc, conform legii, conditiile pentru a solicita pensia anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta, daca nu indeplinesc conditiile de a solicita pensia anticipata partiala, beneficiaza lunar, pe perioada angajarii, pana la data indeplinirii conditiilor respective, de o suma in cuantum de 2.250 lei.


Angajatorii care incadreaza tineri cu risc de marginalizare sociala, care beneficiaza de acompaniament social personalizat in baza unui contract de solidaritate, denumiti angajatori de insertie, beneficiaza lunar, pentru fiecare persoana din aceasta categorie, de o suma egala cu salariul de baza stabilit la data angajarii tinerilor, dar nu mai mult de patru ori valoarea indicatorului social de referinta, in vigoare la data incadrarii in munca, pana la expirarea duratei contractului de solidaritate.

Angajatorul care incheie un contract de ucenicie, in conditiile prezentei legi, beneficiaza, la cerere, pe intreaga perioada de derulare a contractului de ucenicie, de o suma in cuantum de 2.250 lei/luna, acordata din bugetul asigurarilor de somaj in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie.

 

25.07.2018

 

Cum să aplici pentru un job altfel decât prin intermediul site-urilor de recrutare

Eşti proaspăt absolvent de facultate sau poate ai rămas fără job în urma restructurărilor. Ai trimis sute de CV-uripe site-urile de recrutare dar abia dacă ai fost chemat la câteva interviuri. Cel mai tare te sperie faptul că indiferent cât de recent este postat jobul pe care îl primeşti prin newsletter, când aplici pentru el, sunt deja sute de candidaţi.

Ca să îţi creşti semnificativ şansele de a-ţi găsi un job, trebuie să foloseşti şi alte metode decât clasicele, comodele, dar, de multe ori ineficientele, site-uri de recrutare. Ai mai jos câteva metode care ar trebui să te ajute.